Identifiser hvem du slipper inn
I vårt adgangssystem bestemmer du hvem som skal slippe inn og hvordan. Kanskje kunden må identifisere seg med svensk BankID eller norsk BankID. Kanskje du trenger en gyldig e-postadresse eller et gyldig telefonnummer. Kun forhåndsgodkjente personer kanskje? Du velger selv.
Ulike metoder for å identifisere kunden
Det mest kraftfulla i vårt adgangssystem är alla de olika sätten som du kan identifiera dina kunder. Kunder har olika förutsättningar, bakgrund och kanske nationalitet. Vi vill kunna erbjuda en identifieringsmetod för alla kunder. Vi bygger ständigt ut med fler metoder. Ni som kund väljer själv vilken eller vilka metoder ni vill stödja.
I dag kan vi identifisere oss med følgende:
BankID
Våre kunder er hovedsakelig i Sverige, så vi har selvfølgelig støtte for svensk BankID, som så mange bruker til daglig.
Dansk BankID / MitID
Norsk BankID
Finsk BankID
Smart ID i Baltikum
SMS
Den enkleste måten som fungerer for alle som har mobiltelefon og SMS. Kunden taster inn mobilnummeret sitt, mottar en SMS med kode, kunden taster inn koden og etter det logges de på.
Ansiktsgjenkjenning med ID-dokument
Kunden tar et kort som sitt ID-dokument – som stort sett kan være et hvilket som helst ID-dokument i verden. Etter det skannes kundens ansikt. I løpet av få sekunder er ID-dokumentet analysert og sammenlignet med kundens ansikt for å sikre at de stemmer. Denne løsningen gjør det mulig for deg å identifisere en kunde fra hvor som helst i verden.
Ytterligere identifikasjon
I tillegg til at kunden har identifisert sin identitet, kan du som butikkeier kreve at kunden også oppgir gyldig telefonnummer og/eller gyldig e-postadresse. Dette for at du skal få ytterligere kundekunnskap om kundene du slipper inn i din ubemannede butikk.